Posiadacze aut osobowych na ropę naftową są zobowiązani do wymienienia co kilka lat filtra cząsteczek stałych. To właśnie ten filtr jest odpowiedzialny za oczyszczanie ropy z toksycznych substancji, które mogłyby negatywnie wpłynąć na pracę waszego silnika. Demontaż filtrów DPF, a następnie nabycie filtra i jego zamontowanie jest na nieszczęście dość drogie, dlatego wielu kierowców zwleka z wymianą filtra.
Jest to niestety bardzo głupie zachowanie, gdyż w ten sposób możecie doprowadzić do poważnej usterki waszego silnika. Koszt naprawienia silnika w samochodzie osobowym wyniesie was znacznie w dodatku, niż wstawienie nowego filtra. Zresztą w tej sytuacji wymiana filtra was nie ominie, zatem za zwłokę możecie zapłacić dosłownie trzykrotnie w dodatku. Jeśli zauważyliście czarny dym z rury wydechowej, to czas najwyższy zająć się wymianą filtra DPF w waszym samochodzie osobowym.
Filtr cząstek stałych jest priorytetowym elementem instalacji pozwalającej na jazdę samochodem osobowym na ropę naftową zamiast paliwa. Ropa naftowa jest o sporo bardziej rentownym produktem, gdyż spala się wolniej. Konsumenci samochodów na ropę naftową mogą zatem faktycznie sporo zaoszczędzić swoich środków majątkowych w skali roczne, niemniej jednak też miesięcznej. Nic więc dziwnego, że znakomita większość osób decyduje się na to bardzo popularne rozwiązanie. Niestety istnieje także pewna wada tego rozwiązania, czyli postępujące uszkodzenie waszego silnika. Żywotność samochody jeżdżącego na ropę naftową jest niestety o kilka lat mniejsza, niż w przypadku jeżdżenia na benzynę.
Sprawdź: naprawa fap.
Blogger Comment