Przepisy Unii Europejskiej zostały niedawno bardzo zaostrzone, o ile chodzi o emisję spalin, a tym samym emisję gazów cieplarnianych. Wszystkie pojazdy, jakie poruszają się po terenie Unii Europejskiej powinny spełniać odpowiednie normy. W sytuacji pojazdów zasilanych olejem napędowym, czyli tak zwaną ropą, bardzo istotną rolę odgrywają filtry DPF.
Regeneracja DPF jest znacząca nie tylko dla eksploatacji pojazdu i związanych z tym kosztów, ale także dla środowiska. Filtr DPF to całkiem inaczej filtr cząstek stałych. Taki filtr wyłapuje i wypala cząstki stałe z paliwa, co sprawia, że do atmosfery przedostaje się mniej zanieczyszczeń. Jeżeli już ten filtr nie funkcjonuje właściwie, samochód nie spełnia wymaganych prawem norm dokładnie tak samo działają filtry FAP. Wypalanie filtrów FAP normalnie następuje w czasie eksploatacji auta, ale kiedy auta z filtrami cząstek stałych nie robią dużych tas, filtry cząstek stałych nie mają sposobności wypalić zanieczyszczeń, dlatego że silniki pojazdów nie osiągają stosownie wysokiej temperatury. Żeby filtr zadziałał odpowiednio, silnik musi się intensywnie rozgrzać. Nie może tego osiągnąć, kiedy jeździmy wkoło komina. Stąd też samochody napędzane olejem opałowym napędowym są polecane przede wszystkim dla ludzi, którzy pokonują długie dystanse. Takie filtry nie nadają się dla użytkowników aut jeżdżących na krótkich trasach, np do pracy wyłącznie kilka kilometrów. W takim wypadku zdecydowanie lepiej zdecydować się na zakup pojazdu zasilanego benzyną lub gazem.
Polecana strona: regeneracja fap.
Blogger Comment