Jakie elementy tworzą tożsamość wizualną firmy?

Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób reklamować swoją firmę, ażeby wyróżniała się na tle konkurencji. Podstawą działań marketingowych, które przynoszą pożądany efekt, jest stworzenie spójnego wizerunku firmy. Warto być świadomym jednak, że są to działanie długofalowe, która wymagają konsekwencji oraz cierpliwości.

Bez wątpienia podstawą w osiągnięciu tego celu jest księga identyfikacji wizualnej, która zawiera wszystkie konieczne wytyczne dotyczące zastosowania znaków opisujących firmę, czyli przede wszystkim logotypu. Księga znaku – w jaki sposób wpływa na wizerunek firmy? Należy podkreślić, że księga znaku daje możliwość na tworzenie a także utrwalanie spójnego wizerunku firmy. Dzieje się tak dlatego,  że w księdze identyfikacji wizualnej znajdziemy wszystkie zasady oraz wytyczne dotyczące stosowania znaków opisujących firmę, czyli np logotypu. Są to zasady dotyczące użycia znaków na odzieży firmowej, pojazdach filmowych, materiałach biurowych, gadżetach reklamowych czy materiałach o charakterze promocyjnym. Dzięki tym zasadom znaki firmowe, takie jak logotypy, mogą być stosowane jedynie i tylko przy spełnieniu określonych warunków. W ten sposób budowany jest mocny a także spójny wizerunek firmy, co wpływa na powiększenie rozpoznawalności firmy, jak też jej działalności i usług. W związku z tym księga znaku zawiera informacje takie jak szczegółowa budowa logotypu, z uwzględnieniem wariantu podstawowego oraz wariantów dodatkowych, rozszerzonych, jak również informacje dotyczące kolorystyki firmowej i zasad jej użycia na różnych materiałach. Dzięki tym wszystkim zasadom znaki firmowe są stosowane wyłącznie w ściśle określonych warunkach, co wpływa na utrwalenie spójnego wizerunku firmy w świadomości klienta a także partnera biznesowego. Jest to więc potrzebny detal budowania wizerunku firmy, jak też zwiększenia rozpoznawalności firmy a także marki.
Polecam: https://www.whiteart.pl/ksiega-identyfikacji-wizualnej
Share on Google Plus
    Blogger Comment